Smrznuto rame – što je, kako tretirati te na koji način prevenirati?

Smrznuto rame

Definicija i simptomi “smrznutog ramena”

“Smrznuto rame” je pojam koji označava stanje karakterizirano ukočenjem, bolom i smanjenjem pokretljivosti u ramenu.

Ovaj problem javlja se kada se kapsula oko ramenog zgloba smanjuje i zadebljava, ograničavajući normalne kretnje u ramenu.

Glavni simptomi smrznutog ramena uključuju:

• Kapsulitis (upala zglobne čahure).
• Upala sluzne vrećice.
• Upala tetive duge glave bicepsa, upala pectoralis minora te upala mišića rotatorne manžete koja uključuje supraspinatus, infraspinatus, teres minor i subscapularis.
• Stvaranje kalcifikata i ozljeda ligamenata.
• Druga zdravstvena stanja poput dijabetesa.

Kako liječiti “smrznuto rame”?

Liječenje može uključivati fizikalnu terapiju, lijekove za smanjenje upale i boli, injekcije kortikosteroida te manualnu terapiju.

Pa čak i kirurške zahvate u težim slučajevima.

Kada je riječ o manualnoj terapiji, miofascijalna relaksacija može biti korisna kod ublažavanja boli i povećanja pokretljivosti zahvaćenog ramena nakon što prođe akutna faza.

Miofascijalna relaksacija je u ovom slučaju jedan od načina kojim se može povratiti funkcija ramena.

Vježbe jačanja inhibirane muskulature te vježbe istezanja su također vrlo važne u procesu liječenja “smrznutog ramena”.

Ako sumnjate da patite od ovog stanja ili vam je to već potvrđeno preporučam da krenete u proces liječenja što je prije moguće.

Kako bi na vrijeme riješili problem te zaustavili daljnje komplikacije.

Nakon terapijskog procesa bitno je održavati pokretljivost ramenog zgloba pravilnim i redovitim vježbanjem, održavanjem pravilne posture, izbjegavanjem opetovanih pokreta te odlascima na klasičnu masažu i/ili manualni tretman miofascijalnom relaksacijom.

Lako ne bi došlo do ponovne pojave “smrznutog ramena”.