Škljocavi prst ili trigger finger: Kako ga prepoznati?

Škljocavi prst - vizualni prikaz simptoma

Čujete zvuk škljocanja jednog prsta kada prste stisnete u šaku i ne možete ga ispružiti bez pomoći druge ruke?

Imate prst koji je „zaglavljen“ u savijenom položaju i ne možete ga ispružiti bez obzira koliko se trudili?

Ako vam išta od navedenog zvuči poznato, moguće je da imate stanje koje se zove „trigger finger sindrom“ odnosno „škljocavi prst“.

Škljocavi prst nije potpuno točan naziv zato što se stanje može manifestirati na više načina, a ne samo škljocanjem. Međutim, taj se naziv „ugnijezdio“ u hrvatskom jeziku i literaturi.

Škljocavi prsta – simptomi i uzroci njegove pojave

Glavni simptomi “škljocavog prsta” mogu biti: škljocanje i nemogućnost ispružanja prsta bez pomoći druge ruke, oteklina, smanjena mobilnost i deformacija prsta, slabost.

Točan uzrok ovog stanja i dalje nije poznat i razjašnjen.

Smatra se da do „škljocavog prsta“ dolazi zbog upale ovojnice tetive ili zadebljanja tetive prsta.

Do upale ili zadebljanja može doći zbog prekomjernog korištenja dlana kod svakodnevnih fizičkih aktivnosti poput uporabe alata, tipkanja po tipkovnici i sl.

Sam „škljocavi prst“ može biti i simptom drugih stanja kao što su reumatoidni artritis, dijabetes i sindrom karpalnog tunela.

Sama pojava „škljocavog prsta“ je češća kod žena i kod djece mlađe od šest godina.

Škljocavi prst – metode liječenja

Liječenje ovog stanja može biti spontano, kirurško, može se tretirati injekcijama kortikosteroida ili manualnim tehnikama.

Bitno je da ne ignorirate simptome i potražite liječničku pomoć pri pojavi istih kako bi što prije pronašli pravo rješenje.

Tretiranje „škljocavog prsta“ bit će usredotočeno na vraćanje opsega pokreta i snage uz pomoć adekvatnog programa vježbanja. Bez obzira je li stanje bilo kirurški tretirano ili nije.

Može uključivati manualne tehnike, masažu, limfnu drenažu, edukaciju pacijenta što smije i ne smije raditi tijekom oporavka te edukaciju vježbi koje će raditi kod kuće.

Prije bilo kakvog tretiranja manualnim tehnikama, svakako je potrebna kvalitetna procjena kako bi se mogli odrediti što bolji postupci za tretiranje „škljocavog prsta“.

Kako izgleda škljocavi prst.