Terapijske opcije kod oboljelih od sklerodermije

Sklerodermija - terapijske opcije kod oboljelih. Suncokret je simbol sklerodermije.

Što je sklerodermija?

Sklerodermija je rijetka, kronična, autoimuna bolest koja zahvaća više tjelesnih sistema.

Nažalost, za ovu rijetku bolest nema lijeka.

Međutim, postoji niz terapijskih opcija koje mogu olakšati neke od tegoba koje se javljaju kod oboljelih od sklerodermije.

Prije svega, potrebno je poticati cirkulaciju.

Nastojati održati kožu gipkom, održati što veći opseg pokreta i što veću mobilnost zglobova.

Održati jakost i elastičnog mišića, prevenirati kontrakture, smanjiti otečenost zglobova te održati funkcionalnost kardiorespiratornog sistema.

Jedna od terapijskih opcija su manualni tretmani te naravno vježbe koje se daju i doziraju prema simptomima i trenutnim mogućnostima oboljele osobe.

Terapeut može pružiti stručno vođenje i podršku pacijentima, prilagoditi vježbe njihovim mogućnostima i ciljevima te osigurati pravilno izvođenje vježbi.

Kroz terapijske vježbe istezanja, pacijenti mogu održavati fleksibilnost mišića i zglobova te poboljšati raspon pokreta.

Sklerodermija – terapijske opcije

Miofascijalna relaksacija jedna je od manualnih tehnika kojom se tretira sklerodermija.

Primjenom miofascijalne relaksacije na tkivu oboljele osobe dolazi do poboljšane elastičnosti kože, povećanog opsega pokreta te kontrola Raynaudovog fenomena.

Manualna limfna drenaža također je jedna od manualnih tehnika koje se primjenjuju kod oboljelih od sklerodermije, a cilj joj je smanjenje otečenosti zglobova, poboljšanje funkcionalnosti te poboljšanje kvalitete života oboljelih.

Što se tiče vježbi postoje vježbe istezanja, vježbe za poboljšanje mišićne snage i izdržljivosti te vježbe disanja – potrebno je odraditi određene testove prije davanja samih vježbi kako bi uvidjeli koje vježbe osoba oboljela od sklerodermije u datom trenutku uopće može izvesti.

Od ostalih terapijskih opcija postoji elektroterapija, hidroterapija, parafinoterapija te korištenje udlaga.

Više informacija o sklerodermiji i mogućim terapijama

Ako ste osoba oboljela od sklerodermije ili bilo koje druge rijetke, autoimune bolesti za koju ne postoji lijek – nemojte stati s pretraživanjem.

Iako su informacije šture i limitirane uvijek možete pronaći nešto što vam može pomoći kod određenih simptoma.

U potrazi za dodatnim informacijama i podrškom, preporučujemo posjetu Hrvatske Udruge Oboljelih od Sklerodermije (HUOS) koja pruža relevantne resurse i kontakte za osobe koje se suočavaju s ovom bolešću.