Veljača: Mjesec podizanja svijesti o rijetkim bolestima i Raynaudovom sindromu

rijetka bolest

Mjesec podizanja svijesti o rijetkim bolestima

Veljača je mjesec posvećen podizanju svijesti o rijetkim bolestima i Raynaudovom fenomenu diljem svijeta.

Cilj je educirati ljude o rijetkim bolestima.

Potaknuti istraživanja te pružiti podršku onima koji žive s rijetkim bolestima.

Pružiti podršku oboljelima je od iznimne važnosti jer, iako svaka pojedina rijetka bolest pogađa mali broj ljudi, zajedno čine značajan dio populacije.

Potrebno im je pružiti podršku na bilo koji način i pokazati im razumijevanje.

Vježbanje i terapija za poboljšanje života

Oboljeli od rijetkih bolesti imaju dodatne prepreke u svakodnevnom životu.

Dakle, osobe oboljele od rijetkih bolesti imaju cijeli niz simptoma lokomotornog sustava (kosti, mišići, zglobovi).

A javljaju se i simptomi respiratornog, gastrointestinalnog, urološkog i ginekološkog sustava.

Nažalost, rijetke bolesti u većini slučajeva nemaju lijeka.

Liječenje je simptomatološko, odnosno umanjuju se simptomi koji se javljaju kod određene rijetke bolesti.

Na taj način poboljšava se kvaliteta života oboljele osobe.

Međutim, to nije jedini način koji to omogućuje.

Manualna terapija, masaža, vježbe snaženja, istezanja i pozicioniranje te respiratorne vježbe su još neki od načina kojima se podiže kvaliteta života oboljelih od rijetkih bolesti.

Naravno, ovisno o onome što određena rijetka bolest pogađa te koji se simptomi pojavljuju.

Manualna terapija može biti korisna kao dio pristupa liječenju rijetkih bolesti.

A cilj je poboljšati funkciju tijela i kvalitetu života.

Manualni tretmani poput miofascijalne relaksacije pružaju tijelu ugodu, opuštanje, pokretljivost te smanjuju bol i zakočenost.

Uloga manualne terapije kod rijetkih bolesti

Kod nekih rijetkih bolesti koje uzrokuju probleme s mekim tkivom, mišićima ili zglobovima poput sklerodermije, manualna terapija može pomoći u održavanju pokretljivosti, smanjenju boli i poboljšanju funkcije mišićno-koštanog sustava.

Vježbanje također može biti korisno i važno za oboljele od rijetkih bolesti.

Uključujući i često zanemarene vježbe disanja.

Vježbe disanja mogu biti posebno korisne za oboljele od rijetkih bolesti čija bolest utječe na plućnu funkciju i mišićne respiratornog sustava.

Osobe oboljele od rijetke bolesti poput cistične fibroze ili mišićne distrofije često imaju poteškoća s disanje.

Zbog slabljenja respiratornih mišića ili zbog nakupljanja sluzi u plućima.

Vježbe istezanja, pozicioniranja i disanja mogu pomoći u održavanju i jačanju respiratornog sustava te poboljšanju kapaciteta pluća i olakšavanju funkcije disanja.

Vježbe disanja najčešće uključuju kontrolirano duboko disanje (abdominalno/dijafragmalno disanje), vježbe disanja s otporom i tehnike opuštanja koje mogu smanjiti mišićnu napetost te pomoći u smanjenju dispneje (otežano disanje).

Personalizirani pristup i važnost individualnog terapijskog pristupa

Bitno je napomenuti da se svaka vježba personalizira odnosno o potrebama oboljele osobe.

Također, od velike je važnosti da terapijski pristup bude individualan.

Zato što niti jedna oboljela osoba od rijetke bolesti nije ista.

Ako Vam je dijagnosticirana neka od rijetkih bolesti i ne znate gdje potražiti informacije, kliknite ovdje.

#SRijetkimaSvakeGodineANeSvakePrijestupne