Kako se nositi sa stresom? – Savjet fizioterapeuta

Kako se nositi sa stresom - savjet fizioterapeuta.

Stres je prirodna tjelesna reakcija

Stres je pojam koji u današnje vrijeme vjerojatno vrlo često čujete.

Jedna od najučestalijih fraza koju možete čuti je „Pod stresom sam!“ te zbog tog ima jako negativnu konotaciju.

Namjena stresa je da nas zaštiti tako da možemo brzo reagirati na potencijalno životno ugrožavajuću situaciju.

 

Kako tijelo reagira na stresne situacije?

Neovisno o tome jeste li u gužvi u prometu, u gužvi na poslu, kasnite na sastanak ili vam dan jednostavno ne ide onako kako ste isplanirali krajnji rezultat je isti – pod stresom ste.

To su situacije koje definiramo i često čujemo ljude oko sebe da ih opisuju kao „stresne situacije“, a nisu životno ugrožavajuće.

Naime, u tim situacijama tijelo i dalje reagira lučenjem „hormona stresa“.

Ubrzava se rad srca, ubrzava se frekvencija disanja, a mišići se „napnu“ kako bi se pripremili na nešto što zovemo „borba ili bijeg reakcija“ („fight or flight response“).

 

Kako kronični stres utječe na tijelo?

Kada tijelo, iz dana u dan, reagira na stresne situacije tom reakcijom može ozbiljno naštetiti općem zdravlju.

Stres ima veliki utjecaj na tijelo i razne tjelesne sisteme. Npr. dišni i kardiovaskularni sustav, probavni sustav, reproduktivni sustav, imunološki sustav i mišićno-koštani sustav.

Spomenuo sam gore da se mišići „napnu“ u stresnoj situaciji kako bi tijelo bilo spremno na borbu ili bijeg.

Ti isti mišići bi se trebali opustiti kada stresna situacija nije više životno ugrožavajuća.

No ako ste konstantno pod stresom – mišići nikada nemaju vremena opustiti se.

Kada se mišići ne stignu opustiti, tijelo ulazi u stanje kroničnog stresa.

To dugoročno nije dobro za cjelokupno stanje tijela.

Kada je tijelo dulje vrijeme pod stresom može doći raznih poremećaja povezanih s kroničnim stresom.

Napeti mišići izazivaju glavobolje, migrene, bolove u vratu i ramenima, bolove u leđima, grčeve itd.

S vremenom takvo stanje može poremetiti vaše svakodnevne životne aktivnosti.

 

Kako se nositi sa svakodnevnim stresom?

Vrlo je bitno naučiti nositi se stresom na koji god način vama odgovara.

„De-stress“ aktivnosti pokazale su se kao odličan način nošenja sa svakodnevnim stresom.

Prakticiranje aktivnosti nakon kojih se dobro osjećate (fizička aktivnost, hobi), odlaska na masažu/manualne tretmane, vježbe disanja, brige o mentalnom zdravlju su odličan početak.

Takve aktivnosti smanjuju simptome stresa te kod osoba koje su razvile kroničan stres poboljšavaju raspoloženje i svakodnevne funkcije.

Tehnike suočavanja sa stresom.

Adrian Brajković

Fizioterapeut

Uz individualni pristup i personalizirane tretmane, zajedno stvaramo jasnu strategiju za smanjenje tegoba i poboljšanje kvalitete života.

Adrian

Savjeti fizioterapeuta